HUBUNGAN KEPEMIMPINAN TRANSFORMASIONAL KEPALA SEKOLAH, KINERJA PENDIDIK DAN TENAGA KEPENDIDIKAN TERHADAP STATUS AKREDITASI DI SMK NEGERI SE-KOTA JAYAPURA

  • Diki Kurniawan universitas cenderawasih
    (ID)
  • Abdul Karim Universitas Cenderawasih
    (ID)

Abstract

This study aims to determine the relationship of transformational leadership of school principals, performance of educators and education personnel to the status of accreditation in state Vocational Schools in Jayapura City.  The city of Jayapura totaling 78. Data analysis techniques using multiple correlation, and the coefficient of determination to find out the percentage of the relationship.The results showed that there was no relationship between the transformational leadership of the principal and accreditation status, there was no relationship between the performance of educators and the status of accreditation.  education, there is no relationship between the performance of the teaching staff and the status of accreditation, there is no relationship between the transformational leadership of the school principal, the performance of the teaching staff and the teaching staff with the status of accreditation.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Danim, Sudarwan dan Suparno. (2009). Manajemen dan Kepemimpinan Transformasional Kekepalasekolahan Visi dan Strategi Sukses Era Teknologi, Situasi Krisis dan Internasonalisasi Pendidikan. Jakarta: Rineka Cipta.

Maris, Intan Silviana, dkk. (2016). Kepemimpinan Transformasional Kepala Sekolah, Kinerja Guru dan Mutu Sekolah, https://ejournal.upi.edu/index.php/JAPSPs/article/view/5645

Mulyasa. E., (2013). Uji Kompetensi dan Penilaian Kinerja Guru. Bandung: PT. Rosdakarya

Peraturan Menteri Pendidikan Dan Kebudayaan Nomor 13 Tahun 2018 tentang Badan Akreditasi Nasional Sekolah/Madrasah dan Badan Akredtasi Nasional Pendidikan Anak Usia Dini dan Pendidikan Nonformal. https://banpaudpnf.kemdikbud.go.id/upload/download-center/Permendikbud%20No.%2013%20Tahun%202018%20tentang%20BAN-SM%20dan%20_1538451668.pdf

Peraturan Menteri Pendidikan dan Kebudayaan Nomor 34 Tahun 2018 tentang Standar Nasional Pendidikan Sekolah Menengah Kejuruan/Madrasah Aliyah Kejuruan.https://bsnp-indonesia.org/standar-nasional-pendidikan-sekolah-menengah-kejuruan-madrasah-aliyah-kejuruan/

Peraturan Menteri Pendidikan Nasional Nomor 24 Tahun 2008 tentang Standar Adminsitrasi Sekolah/Madrasah. http://repositori.kemdikbud.go.id/4796/

Peraturan Menteri Pendidikan dan Kebudayaan Nomor 005/H/AK/2017 tentang kriteria dan peringkat akreditasi sekolah menengah kejuruan (SMK) http://psmk.kemdikbud.go.id/konten/2541/perangkat-akreditasi-smk

Peraturan Menteri Pendidikan Nasional RI Nomor 16 Tahun 2007 tentang Standar Kualifikasi Akademik dan Kompetensi Guru http://vervalsp.data.kemdikbud.go.id/prosespembelajaran/file/Permendiknas%20No%2016%20Tahun%202007.pdf

Robbins, SP & Judge. (2007). Perilaku Organisasi, alih bahasa Drs. Benyamin Mola. Jakarta: Salemba.

Undang-Undang Republik Indonesia Nomor 20 Tahun 2003 tentang SISDIKNAS, Bandung: Fermana. 2006

Usman, Moh Uzer. (2011). Menjadi Guru Profesional. Bandung: PT Remaja Rosdakarya

Wukir. (2013). Manajemen Sumber Daya Manusia dalam Organisasi Sekolah. Yogyakarta: Multi Presindo.

Published
2020-06-08
Section
Vol 4 No 1
Abstract viewed = 303 times