STRATEGI KOMUNIKASI PEMASARAN KOMUNITAS SULAP DARK ART ENTERTAINMENT DALAM MENARIK KLIEN
Abstract
This study discusses the marketing communication strategy of the Dark Art Entertainment magic community in attracting clients and finding out the obstacles in carrying out marketing communication strategies. The results of this study indicate that the marketing communication strategy of the Dark Art Entertainment magic community is facing competition is carried out in 3 stages, namely strategic planning, strategy implementation, and strategy evaluation. The planning stage of the marketing communication strategy carried out by the Dark Art Entertainment magic community is positioning. The second stage is the implementation of the marketing communication strategy of the Dark Art Entertainment magic community carrying out public relations activities, participating in community activities, social media marketing, street magic, the mouth of the mouth. The evaluation stage, the evaluation stage is carried out by Bolu ta' to see the results of the planning and implementation of the marketing communication strategy carried out by Bolu ta' and to be taken into consideration in fixing the marketing communication process carried out.
References
Departemen Agama RI. (2002). Al-qur'an dan Terjemahannya. Surabaya: Mahkota Surabaya.
Assauri, Sofjan. (2015) Manajemen Pemasaran. Jakarta: PT RajaGrafindo Persada.
Bulutoding, Lince. (2012). Kualitas Pelayanan Kaitannya dengan Kepuasan Konsumen, ed. Makassar: Alauddin University Press.
Effendy, Onong Uchjana. (2015). Ilmu Komunikasi Teori dan Praktek. Bandung: PT Remaja Rosdakarya.
Fajar, Marhaehi. (2009). Ilmu Komunikasi: Teori dan Praktik. Yogyakarta: Graha Ilmu.
Gravens, David W. (1996). Pemasaran Strategis. Jakarta: Erlangga.
Kriyantono, Rachmat. (2007). Teknik Praktis Riset Komunikasi. Cet. II; Jakarta: Kencana Prenada Media Group.
Kriyantono, Rachmat. (2014). Teknik Praktis Riset Komunikasi. Cet. VII; Jakarta: Kencana.
Kriyantono, Rachmat. (2006). Teknik Praktis Riset Komunikasi. Jakarta: Kencana.
Liliweri, Alo. (2011). Komunikasi Serba Ada Serba Makna. Jakarta: Kencana.
Limakrisna, Nandan dan Wilhelmus Hary Susilo. (2012). Manajemen Pemasaran: Teori dan Aplikasi dalam Bisnis. Jakarta: Mitra Wacana Media.
Meidrie, Bobbie dan Johanes Ariffin Wijaya. (2008). MOTIVMAGIC! Memotivasi & Memengaruhi Orang lain Menggunakan Permainan Sulap. Jakarta Selatan: Transmedia Pustaka.
Mursid, M. (1997). Manajemen Pemasaran. Jakarta: Bumi Aksara.
Ngalimun, dkk. (2018). “Komunikasi Bisnis: Kewirausahaan dalam Islam,” dalam Abdul Aziz, eds. Etika Bisnis Perspektif Islam. Yogyakarta: Penerbit Prama Ilmu.
Ngalimun, dkk. (2018). “Komunikasi Bisnis: Kewirausahaan dalam Islam,” dalam Bambang Subandi, eds. Bisnis Sebagai Strategi Islam. Yogyakarta: Penerbit Prama Ilmu.
Ngalimun, dkk. (2018). “Komunikasi Bisnis: Kewirausahaan dalam Islam,” dalam Buchari Alma dan Donni Juni Priansa, eds. Manajemen Bisnis Syariah. Yogyakarta: Penerbit Prama Ilmu.
Ngalimun, dkk. (2018). “Komunikasi Bisnis: Kewirausahaan dalam Islam,” dalam Ismail Yusanto, eds. Menggagas Bisnis Islam. Yogyakarta: Penerbit Prama Ilmu.
Ngalimun, dkk. (2018). “Komunikasi Bisnis: Kewirausahaan dalam Islam,” dalam Joseph P. Canon, dkk., eds., Pemasaran Dasar. Yogyakarta: Penerbit Prama Ilmu.
Ngalimun, dkk. (2018). “Komunikasi Bisnis: Kewirausahaan dalam Islam,” dalam Maruf Abdullah, eds. Manajemen Komunikasi Korporasi. Yogyakarta: Penerbit Prama Ilmu.
Ngalimun, dkk. (2018). “Komunikasi Bisnis: Kewirausahaan dalam Islam,” dalam Panjdi Anoraga, eds. Manajemen Bisnis. Yogyakarta: Penerbit Prama Ilmu.
Noerochmad, Sigid. (2013).Strategi Pemasaran 1. Depok: Direktorat Pembinaan SMK.
Pujileksono, Sugeng. (2015).Metode Penelitian Kualitatif. Malang: Intrans Publishing.
Rachmat. (2014). Manajemen Strategik. dengan kata pengantar oleh Endang Soetari. Bandung: CV Pustaka Setia.
Sugiyono. (2017). Metode Peneltitian Kuantitaif, Kualitatif, dan R&D. Bandung: Alfabeta.
Supanto, Fajar. (2019). Manajemen Strategi Organisasi Publik dan Privat. Malang: Empatdua Media.
Suryanto. (2015). Pengantar Ilmu Komunikasi. dengan kata pengantar oleh Asep Saeful Muhtadi. Bandung: CV Pustaka Setia.
Suyanto, Bagong. ed. (2018). Metode Penelitian Sosial: Berbagai Alternatif Pendekatan. Jakarta: Kencana.
Swastha, Basu dan Irawan. (2008). Manajemen Pemasaran Modern. Yogyakarta: Liberty Yogyakarta.
SUMBER DARING
“Apa Itu Sulap?”. (24 Februari 2016). Situs Magic Shop. https://blog.rajasulap.com/magic/definisi-sulap/.
“Jenis Aliran Sulap yang Wajib Kamu Ketahui”. (19 November 2017). Situs Magic Shop. http://www.uzopms.com/p/jenis-aliran-sulap-yang-wajib-kamu.html
“Pengertian Sulap dan Sejarah Sulap”. 07 Februari 2013). Situs Magic Shop. https://gumzkazama.wordpress.com/2013/02/07/pengertian-sulap-dan-sejarah-sulap/.
“Sejarah Sulap di Dunia dari Masa ke Masa”. (14 Desember 2018). Platform Media Berita Kolaboratif. https://kumparan.com/lampu-edison/sejarah-sulap-di-dunia-1544791054514869371.
Nelms, Henning. (30 April 2012). Magic and Showmanship: A Handbook for Conjurers. New York: Dover Publications, Inc., 1969. https://books.google.co.id/books?hl=id&lr=&id=MZm8AQAAQBAJ&oi=fnd&pg=PP1&dq.
Triplett, Norman. (Diakses 23 Oktober 2019). “The Psychology of Conjuring Deceptions,” The American Journal of Psychology, vol. 11 no. 4 (July, 1900). https://www.jstor.org/stable/1412365.
SUMBER SKRIPSI
Octavianty, Andi Annisa Indira. (2016). “Strategi Komunikasi Pemasaran Bolu ta’ Makassar dalam Menghadapi Persaingan”, Skripsi. Makassar: Fakultas Dakwah dan Komunikasi UIN Alauddin Makassar.
Rifaldi, Arif. (2016). “Strategi Komunikasi Pemasaran PT. H. Kalla Toyota Cabang Urip Sumaharjo Makassar dalam Membidik Pelanggan”. Skripsi. Makassar: Fakultas Dakwah dan Komunikasi UIN Alauddin Makassar.
Miftahol Khoir. (2016). “Sulap Ditinjau dari Tesis Manusia Johan Huizinga”, Skripsi. Yogyakarta: Fakultas Filsafat Universitas Gadjah Mada.
Once an article was published in the journal, the author(s) are:
granted to the journal right licensed under Creative Commons License Attribution that allows others to share the work with an acknowledgment of the work's authorship. permitted to publish their work online in third parties as it can lead to wider dissemination of the work. continue to be the copyright owner and allow the journal to publish the article with the CC BY license receiving a DOI (Digital Object Identifier) of the work.