KOMPETENSI MANAJERIAL KEPALA SEKOLAH UNTUK MENINGKATKAN MUTU GURU

  • Fatimah Farah Sabrina Unniversitas Singgaperbangsa Karawang
    (ID)
  • Astuti Darmiyanti Universitas Singaperbangsa Karawang
    (ID)
  • Muhammad Taufik BK Universitas Singaperbangsa Karawang
    (ID)

Abstract

This study tries to describe the managerial competence of school principals, to describe the quality of teachers in schools (MTS), then to analyze the managerial competencies of principals to improve teacher quality both partially and simultaneously in Karawang, Wadas.  Qualitative methods, namely through observation, interviews and documentation. The results of this study indicate that the principal's managerial competence to improve the overall quality of teachers is going well, the principal makes every effort to carry out his duties as a leader or manager. Syllabus and curriculum programs that have gone well as planned since the founding of the school. Then the concept of the principal leads to vision mission of the school, and apply open managerial concepts in management. The principal always works together, coordinates with all related elements and always provides motivation to teachers and students. Constantly monitoring, evaluating and evaluating and controlling school equipment.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Fatimah Farah Sabrina, Unniversitas Singgaperbangsa Karawang
mahasiswa manajemen pendidikan islam, prodi agama islam
Astuti Darmiyanti, Universitas Singaperbangsa Karawang
Dosen manajemen pendidikan islam, prodi agama islam
Muhammad Taufik BK, Universitas Singaperbangsa Karawang
Dosen manajemen pendidikan islam, prodi agama islam

References

Danim. (2010). Profesionalisasi dan Etika Profesi Guru. Bandung: Alfabeta.

Jafar, Z., Yusrizal, & Khairuddin. (2018). Kompetensi Manajerial Kepala Sekolah dalam Meningkatkan Kinerja Guru pada SMP Islam Terpadu Al-Fityan Kabupaten Aceh Besar. Jurnal Magister Administrasi Pendidikan: Program Pascasarjana Unsyiah Kuala, 6(1), 36–44.

Karweti. (2010). Kontribusi Manajerial Kepala Sekolah dan Sistem Kepegawaian Terhadap kinerja Mengajar Guru. Jurnal Penelitian Pendidikan, 11(2), 77–89.

Kompri. (2017). Standarisasi Kepala Sekolah. Jakarta: Kencana.

Mulyasa. (2007). Menjadi Guru Profesional Menciptakan Pembelajaran Kreatif dan menyenangkan. Bandung: Rosdakarya.

Nurdin, D. (2015). Kompetensi Manajerial Kepala Sekolah dalam Membangun Iklim Sekolah dan Kepuasaan Guru di Sekolah Dasar. Sekolah Dasar: Kajian Teori Dan Praktik Pendidikan, 24(1), 45–56. Retrieved from http://journal2.um.ac.id/index.php/sd/article/view/1352/712

Priansa, D. J. (2017). Menjadi Kepala Sekolah dan Guru Profesional Konsep Peran dan Strategis Pengembangnya. Bandung: CV Pustaka Setia.

Rachmawati, Y. (2013). Pengaruh Kepemimpinan Kepala Sekolah terhadap Kinerja Guru. Jurnal Pendidikan Ekonomi IKIP, 01(01), 19–28.

Rosidah. (2003). Manajemen Sumber Daya Manusia. Yogyakarta: Graha Ilmu.

Surdawan, D. (2006). Visi Baru Manajemen Sekolah dari Unit Birokrasi ke Lembaga Akademik. Jakarta: PT. Bumi Aksara.

Usman, D. (2011). Buku Kerja Kepala Sekolah. jakarta: Pusat Pengembangan Tenaga kependidikan badan PSBMP dan PMP Kementrian Pendidikan Nasional.

Wahyudi. (2012). Kepemimpinan Kepala Sekolah dalam Organisasi Pembelajaran. Bandung: CV. Alfabeta.

Published
2020-12-08
Section
Vol 4 No 2
Abstract viewed = 512 times