IMPLEMENTASI PROJEK PENGUATAN PROFIL PELAJAR PANCASILA DAN PROFIL PELAJAR RAHMATAN LIL’ALAMIN DI SMA NEGERI 2 MUARA BADAK

  • Muhammad Firmansyah UINSI Samarinda
    (ID)
  • Muhammad Nasir UINSI Samarinda
    (ID)
  • Abu Bakar Idham Madani UINSI Samarinda
    (ID)
Keywords: Pancasila, Rahmatan Lil'alamin, Election of Student Council Chair, Entrepreneurship, Sustainable Lifestyle, Ecobricks, Student Profile

Abstract

This study aims to analyze and implement projects that support the strengthening of student profiles in aspects of Pancasila and Rahmatan Lil'alamin at SMA Negeri 2 Muara Badak. The projects involve Suara Demokrasi through the Election of Student Council Chair, Entrepreneurship with a focus on exploring the potential of the region through entrepreneurship, and Sustainable Lifestyle to realize plastic-free through the use of eco-bricks.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Ali, Aisyah M. Pendidikan Karakter: Konsep dan Implementasinya. Prenada Media, 2018.
Aqshadigrama, Muhammad, Sintya Ally Faradilla, and Enrico Johanes. Pemanfaatan limbah plastik menjadi produk kreatif sebagai media pembelajaran bagi pelajar desa terusan mulya, kabupaten kapuas, kalimantan tengah, COVIT (Community Service of Health) 3.1 (2023): 83-94.
Berlian, Roja Khalda, and Dinie Anggraeni Dewi, Urgensi pendidikan kewarganegaraan dalam membentuk negara demokratis dan mewujudkan hak asasi manusia, Jurnal Pendidikan Kewarganegaraan Undiksha 9.2 (2021): 486-498.
Jufri, Jufri, Jumarddin La Fua, and Ratna Umi Nurlila, Pendidikan Lingkungan Di Sekolah Dasar Negeri 1 Baruga Kota Kendari, Al-TA'DIB: Jurnal Kajian Ilmu Kependidikan (2019): 164-181.
Kemendikbudristek, Profil Pelajar Pancasila, (Jakarta: Kemendikbudristek), 2022
Kemendikbudristek, Profil Pelajar Rahmatan Lil’alamin, (Jakarta: Kemendikbudristek), 2022.
Published
2023-12-31
How to Cite
Muhammad Firmansyah, Muhammad Nasir and Abu Bakar Idham Madani (2023) “IMPLEMENTASI PROJEK PENGUATAN PROFIL PELAJAR PANCASILA DAN PROFIL PELAJAR RAHMATAN LIL’ALAMIN DI SMA NEGERI 2 MUARA BADAK”, Inspiratif Pendidikan, 12(2), pp. 741-748. doi: 10.24252/ip.v12i2.45237.
Abstract viewed = 365 times