KENAKALAN REMAJA DAN PENGANGGURAN
Abstrak
To anticipate the increasing number of unemployed people who are not or have not yet found employment, it is necessary to provide early education for entrepreneurs and provision of skills to the students so that if they are unable to continue their studies or have not found employment, they can solve it by pioneering Employment in the field of skills accompanied by entrepreneurial mental attitude, courageous, mighty, tenacious, diligent, active, creative, high moral (religious), sensitive to the meaning of the environment, independent, to create employment and not just job seekers, Reduce unemployment and alleviate poverty / misery of community members
##plugins.generic.usageStats.downloads##
Referensi
Ghufran, M. H. Kordi K, Mereka Lahir Bukan untuk Dieksploitasi; Analisis Situasi Anak di Sulawesi Selatan, Sul-Sel: LPASS, 2004.
Gunawan, Ary, Sosiologi Pendidikan Suatu Analisis Sosiologi Tentang Pelbagai Problem Pendidikan, Jakarta: Rineka Cipta, 2000.
Noor, M. Arifin, Ilmu Sosial dasar, Bandung: Pustaka Setia, 1999.
Tafsir, Ahmad, Ilmu Pendidikan dalam Perspektif Islam, Cet. IV. Bandung: Rosda Karya, 2005.
Usman, Basyiruddin, Metodologi Pembelajaran Agama Islam, Jakarta: Ciputat Press, 2005.
William J. Goode, The Family, Alih bahasa Lailahanoum dengan judul “Sosiologi Keluarga”, Jakarta: Bumi Aksara, 2004.
Dimyati dan Mujiono. Belajar dan pembelajaran. Cet. III; Jakarta Cipta, 2006
J.B. Sykes (ed), The Concise 0xford Dictionary of Corred English (0xford: Calredom Press; 1976.
Muijs, Daniel. Dan David Reynolds, Effective Teaching Second Edition diterjemahkan oleh Helly Prajitno Soetjipto dan Sri Mulyantini S0etjipto dengan judul Teori dan Aplikasi Edisi Kedua Cet. I, Yogyakarta: Pustaka Pelajar, 2008.
Salim, Peter. The Contenporary English Indonesia Dictionary. Ed II. Jakarta: Modern English Press, 1986.
Abdorrakhman, Gintings. Esensi Praktis Belajar dan Pembelajaran: buah batu Bandung th 2008
Hergenhanhn, B. R. dan Matthew H. 0lson, Theories of Learning (Teori Belajar) Edisi Ketujuh. Cet. 1. Jakarta: Kencana, 2008.
Al-Haj, Jahja Qohar, Evaluasi Pendidikan Agama Cet.I; Jakarta: Ciawi Jaya, 19853.
Departemen Agama RI, Pedoman Sistem Penilaian Madrasah Aliyah Jakarta Dirjen Binbaga Islam Proyek Madrasah Aliyah, 1988/1989.
Departemen Pendidikan dan Kebudayaan, Kamus Besar Bahasa Indonesia, Cet. V: Jakarta 1976.
Djamarah, Syaiful Bahri. Guru Dan Anak Didik Dalam Interaksi Edukatif Suatu Pendekatan Teoritis Psikologis Cet. II; Jakarta: PT Rineka Cipta, 2005
E.N. Gronlund, Improving Marking and Reporting in Classroom Instruction, Macmillan Publishing Co, Inc.New Yok, Collier Macmillan Publishers, (London, 1974.
Nasution., Teknologi Pendidikan, Jakarta : Bumi Aksara, 2008 http/www bloom et. All. Com.Tanggal 22 Mei 2009.
Nurkencama, Wayan. dan Sumartana, Evaluasi Pendidikan Surabaya: Usaha Nasional, 1983.
Purwanto, M. Ngalim. Ilmu Pendidikan Teoritis dan Praktis Bandung: PT Remaja Rosdakarya, 1991
Ramayulis, Metodologi Pendidikan Agama IslamKalam Mulia: Jakarta 2002.
Sabri, Ahmad, Strategi Belajar Mengajar, Cet. I. Ciputat Press. 2005.
Sudiono, Anas. Pengantar Evaluasi Pendidikan,PT. Grafindo Persada, Jakarta. 2005.
Sudirman dkk, Ilmu Pendidikan, Cet. I; Bandung: Sinar Baru 1991.
Sudjana, Nana. Dasar-Dasar Proses Belajar Mengajar Bandung: Sinar Baru, 1991.
Thoha, M. Chabib. Teknik Evaluasi Pendidikan PT. raja Grafindo : Jakarta, 1990.
William F.0’neil, Ideologi-ideologi Pendidikan; Universitas California Selatan, Edisi Indonesia ,Pustaka Pelajar Cet.2 . 2008.
I.N Thut, Educational Patterns in Contenporary, Sosieties McGraw-Hill Book Company, New York, 1984.
Ghufran, M. H. Kordi K, Mereka Lahir Bukan untuk Dieksploitasi; Analisis Situasi Anak di Sulawesi Selatan, Sul-Sel: LPASS, 2004.
Tafsir, Ahmad, Ilmu Pendidikan dalam Perspektif Islam, Cet. IV. Bandung: Rosda Karya, 2005.
Usman, Basyiruddin, Metodologi Pembelajaran Agama Islam, Jakarta: Ciputat Press, 2005.
William J. Goode, The Family, Alih bahasa Lailahanoum dengan judul “Sosiologi Keluarga”, Jakarta: Bumi Aksara, 2004.
PUSTAKAJ.B. Sykes (ed), The Concise 0xford Dictionaryof Corred English (0xford: Calredom Press; 1976.
Muijs, Daniel. Dan David Reynolds, Effective Teaching Second Edition diterjemahkan oleh Helly Prajitno Soetjipto dan Sri Mulyantini S0etjipto dengan judul Teori dan Aplikasi Edisi Kedua Cet. I, Yogyakarta: Pustaka Pelajar, 2008.Salim, Peter. The Contenporary English Indonesia Dictionary. Ed II. Jakarta: Modern English Press, 1986.Abdorrakhman, Gintings. Esensi Praktis Belajar dan Pembelajaran: buah batu Bandung th 2008
Hergenhanhn, B. R. dan Matthew H. 0lson, Theories of Learning (Teori Belajar) Edisi Ketujuh. Cet. 1. Jakarta: Kencana, 2008
Al-Haj, Jahja Qohar, Evaluasi Pendidikan Agama Cet.I; Jakarta: Ciawi Jaya, 19853.Departemen Pendidikan dan Kebudayaan, Kamus Besar Bahasa Indonesia, Cet. V: Jakarta 1976.E.N.
Gronlund, Improving Marking and Reporting in Classroom Instruction, Macmillan Publishing Co, Inc.New Yok, Collier Macmillan Publishers, (London, 1974.Purwanto, M. Ngalim. Ilmu Pendidikan Teoritis dan Praktis Bandung: PT Remaja Rosdakarya, 1991
Ramayulis, Metodologi Pendidikan Agama IslamKalam Mulia: Jakarta 2002.
Sudiono, Anas. Pengantar Evaluasi Pendidikan, PT. Grafindo Persada, Jakarta. 2005.