Korelasi Minat Dan Hasil Belajar Siswa Melalui Penerapan Problem Solving Pada Materi Wujud Zat dan Perubahannya

  • Rizky Fatmalasari. L Jurusan Pendidikan Fisika, Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikaan Universitas Darussalam Ambon
  • Randi Hasim Latukau 2Jurusan Pendidikan Fisika, Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikaan Universitas Darussalam Ambon
  • I Gede Purwana Edi Saputra Jurusan Pendidikan Fisika Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan Universitas Sembilanbelas November Kolaka
  • Imam Permana UIN Alauddin Makassar
  • Fitriani Kadir Jurusan Pendidikan Fisika, Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikaan Universitas Muslim Maros
  • Azmar Azmar Jurusaan Pendidikan Fisika, Fakultas Tarbiyah dan Keguruan Universitas Islam Negeri Mataram
  • Dedy Rahmat Sekolah Menengah Atas Negeri 1 Tobadak, Mamuju Tengah

Abstract

This research is a descriptive study with a correlation type involving seventh grade  students  of  SMP  Negeri  3   Leihitu.  Research   variables,  namely variables   of   interest   in   learning   and   achievement   of   physics   learning outcomes,  while  the  data  analysis  technique  is  descriptive  analysis  and inferential  analysis  with  the  correlation  method.  The  results  of  this  study prove  that  students'  interest  in  learning  provides  a  significant  relationship with the achievement of  learning outcomes  in physics. The results  illustrate that  students'  interest  in  learning  who  is  taught  using  problem  solving methods  can  affect  student  concentration  in  learning  in  order  to  achieve learning  outcomes  outcomes  of  physics.  In  using  the  problemsolving method,  students  think  more  and  act creatively  in  solving  problems,  where the  teacher  involves  more  students  as  subjects  who  seek  and  solve  on  their own  and  not  as  objects  that  only  receive  information  from  the  teacher,  so that  students  can  actively  learn  and  appreciate  knowledge.  which  theyreceive at school in order to develop their knowledge and skills

Downloads

Download data is not yet available.

References

Sanjaya, W. 2006. Strategi Pembelajaran Berorientasi Standar Proses Pendidikan.Jakarta: Kencan Perdana Media Group.

Sardiman A. M. 2011. Interaksi dan Motivasi Belajar Mengajar. Jakarta:Rajawali Pers.

Slamento. 2010. Belajar dan Mengajar. Bandung: Remaja Rosdakarya.

Sudjana. 2004. Penilaian Hasil Proses Belajar Mengajar. Bandung: Remaja Rosdi Karya.

Suryabrata. S. 2011. Psikologi Pendidikan. Jakarta: Rajawali Pers.

Wenno. I. H. 2011. Metodologi Pembelajaran Sains Berbasis Konteks. Yogyakarta. Grafika Indah.

Published
2021-04-28
How to Cite
Fatmalasari. L, R., Latukau, R. H., Edi Saputra, I. G. P., Permana, I., Kadir, F., Azmar, A., & Rahmat, D. (2021). Korelasi Minat Dan Hasil Belajar Siswa Melalui Penerapan Problem Solving Pada Materi Wujud Zat dan Perubahannya. Al-Khazini: Jurnal Pendidikan Fisika, 1(1), 73-80. https://doi.org/10.24252/al-khazini.v1i1.20836
Section
Artikel
Abstract viewed = 421 times