Model Pembelajaran Project Based Learning dalam Pembelajaran Fisika
Abstrak
Penelitian ini bertujuan untuk menganalisis penggunaan PBL dalam pembelajaran yang mencakup: (1) permasalahan yang menyebabkan pemanfaatan laboratorium virtual dalam pembelajaran, (2) Variabel yang dipengaruhi oleh pemanfaatan laboratorium virtual dalam pembelajaran. Metode penelitian ini adalah literature review dengan sampel sebanyak 10 artikel. Hasil penelitian literature review ini menunjukkan bahwa permasalahan utama yang paling banyak menyebabkan pemanfaatan PBL dalam pembelajaran adalah Metode pembelajaran yang klasikal atau kurang tepat. Selanjutnya mengenai variabel yang banyak terpengaruh dengan pemanfaatan laboratorium virtual adalah hasil dan kreativitas belajar siswa
##plugins.generic.usageStats.downloads##
##submission.copyrightStatement##
##submission.license.cc.by-nc4.footer##The Authors submitting a manuscript do so on the understanding that if accepted Al-Khazini:Jurnal Pendidikan Fisika for publication, copyright publishing of the article shall be assigned/transferred to Physics Education Department, UIN Alauddin Makassar as Publisher of the journal. Upon acceptance of an article, authors will be asked to complete a 'Copyright Transfer Agreement'. An e-mail will be sent to the corresponding author confirming receipt of the manuscript together with a 'Copyright Transfer Agreement' form by the online version of this agreement.
Al-Khazini:Jurnal Pendidikan Fisika and Physics Education Department, UIN Alauddin Makassar, , and Physics Society of Indonesia as the Editors and the Advisory International Editorial Board make every effort to ensure that no wrong or misleading data, opinions or statements be published in the journal. In any way, the contents of the articles and advertisements published in the Al-Khazini:Jurnal Pendidikan Fisika are the sole and exclusive responsibility of their respective authors and advertisers.
The copyright form should be signed electronically and send to the Editorial Office in the form of the original e-mail: [email protected]