THE EFFECT OF TECHNOLOGY-BASED LEARNING MEDIA ON LEARNING OUTCOMES OF MPI STUDENTS CLASS B SEMESTER IV UIN ALAUDDIN MAKASSAR
Abstract
The purpose of this research is to find out the use of technology-based learning media and to find out what are the supporting and inhibiting factors for the implementation of technology-based learning. The sample is 41 students using simple random sampling technique. Data collection techniques using a questionnaire. The data processing technique uses a simple linear analysis technique. Based on the results of the study, a significance positive. Tthere is an influence between technology-based learning media on learning outcomes at UIN Alauddin Makassar Fakuktas Tarbiyah and Teacher Training Department of Islamic Education Management class B class 2020.
Downloads
References
Amilia, W., & Maiziani, F. (2020). Kompetensi Media Pembelajaran Berbasis Teknologi Informasi dan Komunikasi oleh Guru di SMA. Jurnal E-Tech, 00(00).
Halidi, Hasan Mahmud et al. (2015). Pengaruh Media Pembelejaran Berbasis TIK terhadap Motivasi dan Hasil Belajar IPA Siswa Kelas V SDN Model Terpadu Madani Palu. Jurnal Mitra Sains, 3(1).
Nurrita, Teni. (2018). Pengembangan Media Pembelajaran untuk Meningkatkan Hasil Belajar Siswa. MISYKAT: Jurnal Ilmu-Ilmu Al-Quran, Hadist, Syari’ah Dan Tarbiyah, 3(1). https://doi.org/10.33511/misykat.v3n1.
Nursita, Lisa et al. (2022). Komparazi Aplikasi Prezi Vs Power Point sebagai Media Pembelajaran pada Hasil Belajar. Jurnal IDEAS, 8(1).
Putra, D. R., & Nugroho, M. A. (2016). Pengembangan Game Edukatif Berbasis Android sebagai Media Pembelajaran Akuntansi pada Materi Jurnal Penyesuaian Perusahan Jasa. Jurnal Pendidikan Akuntansi Indonesia, 14(1).
Saefullah. (2020). Pengaruh Kemajuan Teknologi Komunikasi dan Informasi terhadap Karakter Anak. Retrieved July 24, 2020, from BDK Jakarta Kementerian Agama RI website: https://bdkjakarta.kemenag.go.id/berita/pengaruh-kemajuan-teknologi-komunikasi-dan-informasi-terhadap-karakter-anak
Soimah, Ika. (2018). Pengaruh Media Pembelajaran Berbasis Komputer terhadap Hasil Belajar IPA ditinjau dari Motivasi Belajar Siswa. Jurnal Ilmiah Pendidikan IPA, 5(1).
Sudaryono. (2019). Metodologi Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, dan Mix Method. Depok: Rajawali Pers.
Sugiyono. (2016). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif dan R&D. Bandung: Alfabeta.
Suwastarini, Ni Nyoman et al. (2015). Pengaruh Implementasi Pembelajaran Berbasis Media Teknologi Informasi dan Komunikasi terhadap Motivasi dan Hasil Belajar Matematika Siswa SDLB B (Tunarungu) Pada SLB B Negeri PTN Jimbaran. Penelitian Dan Evaluasi Pendidikan Indonesia, 5(1). https://doi.org/https://doi.org/10.23887/jpepi.v5i1.1541
Tafonao, Talizaro. (2018). Peran Media Pembelajaran dalam Meningkatkan Minat Belajar Mahasiswa. Jurnal Komunikasi Pendidikan, 2(2).
Widana, I. W., & Muliani, P. L. (2020). Uji Prasyarat Analisis. Lumajang: Klik Media.
Yusup, Febrianawati. (2018). Uji Validitas dan Realibilitas Instrumen Penelitian Kuantitatif. Jurnal Ilmiah Kependidikan, 7(1).