Mind Mapping Based Learning Model in Science Learning
Abstrak
Penelitian ini bertujuan untuk menganalisis pemanfaatan mind mappingĀ dalam pembelajaran yang mencakup: (1) permasalahan yang menyebabkan pemanfaatan mind mapping dalam pembelajaran, (2) Variabel yang dipengaruhi oleh pemanfaatan mind mapping dalam pembelajaran, Metode penelitian ini adalah literatur riview dengan sampel sebanyak 10 artikel. Pengumpulan data dilakukan dengan mengumpulkan artikel ilmiah yang sejenis terkait dengan mind m apping dan kemudian menganalisisnya. Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa permasalahan utama yang paling banyak menyebabkan pemanfaatan mind mapping dalam pembelajaran adalah metode yamg digunkan kurang baikĀ terhadap materi yang dipelajari. Selanjutnya mengenai variabel yang banyak terpengaruh dengan pemanfaatan mind mapping adalah hasil dan prestasi belajar siswa
##plugins.generic.usageStats.downloads##
##submission.copyrightStatement##
##submission.license.cc.by-nc4.footer##The Authors submitting a manuscript do so on the understanding that if accepted Al-Khazini:Jurnal Pendidikan Fisika for publication, copyright publishing of the article shall be assigned/transferred to Physics Education Department, UIN Alauddin Makassar as Publisher of the journal. Upon acceptance of an article, authors will be asked to complete a 'Copyright Transfer Agreement'. An e-mail will be sent to the corresponding author confirming receipt of the manuscript together with a 'Copyright Transfer Agreement' form by the online version of this agreement.
Al-Khazini:Jurnal Pendidikan Fisika and Physics Education Department, UIN Alauddin Makassar, , and Physics Society of Indonesia as the Editors and the Advisory International Editorial Board make every effort to ensure that no wrong or misleading data, opinions or statements be published in the journal. In any way, the contents of the articles and advertisements published in the Al-Khazini:Jurnal Pendidikan Fisika are the sole and exclusive responsibility of their respective authors and advertisers.
The copyright form should be signed electronically and send to the Editorial Office in the form of the original e-mail: [email protected]